FANDOM

Kara – android AX400 stworzony przez CyberLife oraz jedna z trzech protagonistów w grze Detroit: Become Human. Pełni rolę pomocy domowej w domu Todda Williamsa oraz zajmuje się jego córką - Alice Williams.

Połączenie Kary z młodą Alice może wywołać przewrót, który sprawi, że Kara zniszczy swoje dotychczasowe rutynowe życie i zacznie swoją podróż po świecie w chwili, kiedy androidy mogą wzrosnąć w sile i zmierzyć się ze swoimi twórcami.

Biografia Edytuj

„KARA” Edytuj

Podczas montażu androida „Kara” były testowane jej właściwości fizyczne i funkcje poznawcze przez operatora. Kiedy Kara uświadomiła sobie, że zostanie zresetowana, sprzedana i uznana rzeczą, pokazała niepokój zwracając uwagę: „I thought I was alive”. Operator zauważył ten błąd, przez który Kara musiała być rozmontowana i zbadana. Przestraszona i zapłakana błagała o życie i umysł, namawiając operatora do powstrzymania demontażu i wysłania jej do sprzedaży pomimo „błędu” obiecując, że nikomu o tym nie powie.

Przed akcją gry Edytuj

Kara, AX400 #579 102 694, została wysłana do sklepu, gdzie szybko ją sprzedano, a następnie odsprzedano kilka razy.
Ostatecznie została kupiona przez byłego taksówkarza, Todda Williamsa. Kazał jej zajmować się domem i opiekować się jego córką Alice. Todd obrażał, używał przemocy i zniszczył Karę kilka razy, a przynajmniej część z tych sytuacji była spowodowana próbą ochrony Alice. Za każdym razem Kara była wysyłana do naprawy, a wracała naprawiona ze zresetowaną pamięcią. Później w grze, Todd może sporządzić raport policyjny, w którym zeznaje, że Kara przejawiała agresję w przeszłości.
Todd powiedział, że jego córka nazwała ją „Kara”, jednak możliwe jest, że Alice otrzymała imię od Kary.
W 2038, Kara została ponownie poważnie uszkodzona przez Todda, który oddał ją do naprawy do sklepu Android Zone, który musiał ją zresetować i wyczyścić jej pamięć.

Rozpoczęcie Edytuj

5 listopada 2038 o 15:24, Kara restartuje się w sklepie Android Zone. Jej właściciel Todd, przyjeżdża ją odebrać i rejestruje jej imię, jako „Kara”. Potem jadą razem do domu.

Nowy dom Edytuj

O 16:53, Kara przyjeżdża do domu Todda. Mężczyzna instruuje ją, aby zajmowała się domem i opiekowała się jego córką Alice, zaczynając od sprzątania. Kara spotkała dziewczynkę i nawiązywała z nią więź od nowa, znalazła bordo i została przyłapana przez Todda, który ostrzegł ją, żeby nie zaglądała w jego rzeczy. Ostatecznie, Kara posprzątała wszystkie pomieszczenia, ale kiedy rozmawiała z Alice, mogła dostać od niej klucz, który ujawnił prawdę, że Kara nie została zniszczona w wypadku samochodowym, ale przez Todda. Kara zobaczyła mężczyznę krzyczącego na Alice.

Burzowa noc Edytuj

Po przygotowaniu kolacji dla Todda i Alice, Todd w swoim szaleństwie po narkotykach zaczyna wściekać się na androidy za to, że zabrały mu pracę. Następnie przerzuca swój gniew na Alice i obwinia ją o swoje niepowodzenia. Przewraca stół i uderza dziewczynkę w twarz. Alice biegnie do swojego pokoju, a kiedy Kara próbuje iść na górę by ją pocieszyć, Todd rozkazuje Karze, żeby się nie ruszała. Kara postępuje zgodnie ze wskazówkami, ale uświadamiając sobie, że Todd wyrządzi Alice uszczerbek na ciele, ma wybór, aby stać się defektem.
Kara i Alice ostatecznie muszą uciekać z domu Todda i złapać pobliski autobus, ale jest kilka rozgałęzień ich ścieżki historii. Jeśli Kara dotrze do pokoju Alice przed Toddem, obie mogą uciec razem przez okno, zamykając drzwi i wybierając opcję wyjścia przez okno. Jeśli dotrze do pokoju Alice po Toddzie (przed lub po próbie przemówienia mężczyźnie do rozsądku) i odkryła broń w rozdziale Nowy dom, może nią zagrozić Toddowi. Spowoduje to sekwencję walki, w wyniku której Kara lub Alice zabiją Todda.
Jednakże, jeśli Kara jest zbyt wolna lub nie uniknie ataków Todda, Todd może zniszczyć Karę, a następnie zabić Alice. To samo dzieje się, jeśli Kara nie stanie się defektem. Ich śmierć kończy ich fabułę w grze.

Zbiegowie Edytuj