FANDOM

Lance Henriksen - amerykański aktor i scenarzysta filmowy pochodzenia norweskiego. Gra on Carla Manfreda.

Biografia

Lance urodził się 05. maja 1940 roku w Nowym Jorku. Jest on synem marynarza i modelki. Rodzice jednak rzadko byli w domu, przez co opiekowała się nim babcia. Po śmierci babci postanowił uciec z domu, lecz przez to, że był niepełnoletni, trafił do aresztu. Podczas swojego krótkiego pobytu tam, zrozumiał się do niczego nie dąży i postanowił zostać aktorem. Postanowił dostać się do Actors Studio, ale nie przyjęto go, bo jest analfabetą. Lance przysiągł że dostanie się tam, i obietnicę spełnił... po 15 latach.

Pierwszy film, w którym zagrał, był It Ain't Easy z 1972 roku, a którym grał Randy'ego.

W 1980 wystąpił po raz pierwszy w telewizji, w serialu B.A.D Cats, w którym wcielił się w rolę Timothy'ego. Pięć lat później, dokładnie 10. maja 1985 roku, ożenił się z Mary Jane. Dwa lata po ich ślubie przyszła na świat jego pierwsza córka, Alcamy. Rok po narodzinach Alcamy Mary i Lance rozwiedli się

22. kwietnia 1995 roku Lance ożenił się drugi raz, tym razem z Jane Pollock. Cztery lata później, 12. października 1999 roku na świat przyszła druga córka Lancego; Sage Ariel.

W 2002 wyszła pierwsza gra w którego Lance wcielił się w jakąś postać. Tą grą było Run Like Hell, a grał Nicka Connera. 16. maja 2006 roku Lance i Jane rozwiedli się.

25. maja 2018 roku wyszła gra w której Lance grał Carla Manfreda, znanego malarza z Detroit, którym opiekuje się Markus.

Filmografia

Filmy

Gry wideo

Seriale

Ciekawostki

  • Jego pełne imię to Lance James Henriksen.
  • Jest analfabetą.